Flexlease

»

Rechten lease

 
 rechten lease
 

Mijn auto heeft een onderhoudsbeurt nodig, wat moet ik doen?

Voor onderhoud en reparatie dien je tijdig een afspraak te maken met de officiële merkdealer.

Het is belangrijk dat je de auto op tijd aanbied voor onderhoud, reparatie en / of  APK (Algemene Periodieke Keuring) bij een officiële merkdealer. De onderhoudsintervallen staan vermeld in het onderhoudsboekje of serviceboekje dat aanwezig is in de auto. Sommige auto's zijn voorzien van een systeem dat aangeeft wanneer je de auto moet aanbieden voor onderhoud. Maak op tijd een afspraak bij een dealer. Als je je niet houdt aan de voorgeschreven onderhoudsintervallen en onderhoud of reparatie te laat wordt uitgevoerd, zijn de hieruit voortkomende kosten voor jouw rekening of voor die van je werkgever. Ook als er een defect optreedt aan uw auto, verzoeken wij je de auto zo spoedig mogelijk te laten repareren bij de officiële merkdealer.

Indien de auto ouder dan 3 jaar is, dan ben je wettelijk verplicht de auto jaarlijks APK te laten keuren. Je ontvangt hierover bericht van ons. Desondanks, bent jij, als berijder, zelf verantwoordelijk voor het op tijd aanbieden van de auto voor de keuring bij de officiële merkdealer.

Heb ik ook recht op een vervangende auto?

Bij een ongeval kan je altijd rekenen op een vervangende auto. Bij schadereparaties die langer dan 24 uur in beslag nemen, is vervangend vervoer vanaf de 2e dag van stilstand opgenomen in het Flexleasecontract. Een vervangende auto binnen 24 uur is dan ook voor eigen rekening. Een vervangende auto is afkomstig uit de voorraad van de dealer of van Flexlease.nl. Wij doen ons uiterste best om de klasse van de vervangende auto overeen te laten komen met die van de lease-auto. Wij kunnen dit  echter niet garanderen.  

Waar kan ik mijn banden laten vervangen?

Je kan altijd terecht bij Euromaster. Een afspraak maken is niet nodig. Kijk op www.euromaster.nl voor de dichtstbijzijnde Euromaster vestiging of bel 088 - 0065600.

Wie kan ik bellen bij pech onderweg?

Je belt direct met onze klantenservice of met onze hulpdienst via telefoonnummer: +31 (20)-8512241. Indien je in het buitenland pech onderweg hebt dan dienen de kosten voor de benodigde reparatie ter plekke door jou te worden voldaan. Uiteraard kan je deze bij Flexlease.nl declareren op basis van de originele factuur.

Wat moet ik doen bij ruitschade?

Als je voorruit (of andere ruit) een beschadiging (pitje of een barst) heeft opgelopen, dien je deze te laten herstellen bij Autotaalglas. Voor de dichtstbijzijnde Autotaal-vestiging belt je 0800-0828 of via internet: www.autotaalglas.nl.

Hoe moet ik handelen bij een aanrijding?

1. In het geval van lichamelijk letsel dien je altijd de politie te waarschuwen. Het alarmnummer in Nederland is 112 voor politie, brandweer en ambulance.

2. Erken geen schuld en geef geen geld aan derden.

3. Binnen 24 uur een telefonische melding te doen bij Meijers Assurantiën, telefoonnummer: +31 (0)20-6420524 of via internet d.m.v. het schadeformulier.

4. Het schadeaangifteformulier aan voor- en achterzijde in te vullen en te ondertekenen

5. Binnen 48 uur het schadeaangifteformulier invullen en opsturen naar Meijers Assurantiën (ook als het niet jouw schuld is of als er geen andere partij bij de schade betrokken is). Bewaar altijd een kopie van het schadeformulier.

6. Je mag geen gebruik maken van de Flexleaseauto indien niet zeker is dat de situatie dit toelaat. Als de auto niet meer rijdbaar is, dan bel je met Eurocross Assistance, telefoonnummer: 0800-6404696, wanneer u in het buitenland bent kunt u bellen met nummer +31 (0)20-8512241.

Er is in mijn auto ingebroken, wat moet ik doen?

Ook inbraak in de auto is schade. Hiervoor geldt dezelfde procedure als zojuist beschreven. Wij vragen je wel om aangifte bij de politie te doen. Het proces verbaal dient vervolgens aan Meijers Assurantiën te worden verstrekt.

Kan ik ook een brandstofpas ontvangen?

Indien de looptijd van uw Flexleasecontract langer dan drie maanden is dan kun je een nationale of internationale brandstofpas bij  de klantenservice aanvragen, telefoonnummer +31 (020)- 6453253.

Daarnaast kan je onze klantenservice natuurlijk altijd bellen voor vragen over de brandstofpas.

Welke leaseauto's vallen in de nieuwe bijtellingspercentage?

Vanaf januari 2009 geldt een tweede verlaagd tarief voor de fiscale bijtelling van de leaseauto om milieuvriendelijke vormen van mobiliteit nog verder te stimuleren. Naast de al bestaande tarieven van de bijtelling van 25% (algemeen) en 14% (voor zeer zuinige auto's) wordt een tarief van 20% geïntroduceerd voor ‘zuinige' leaseauto's.
Dit nieuwe tarief van 20% geldt voor:

  • leaseauto's die op benzine rijden met een CO2 - uitstoot van 111 gram t/m 140 gram per kilometer
  • leaseauto's die op diesel rijden met een CO2 - uitstoot van 96 gram t/m 116 gram per kilometer

Het 14% bijtellling tarief geldt voor:

  • leaseauto's die op benzine rijden met een CO2 - uitstoot van minder dan  111 gram per kilometer
  • leaseauto's die op diesel rijden met een CO2 - uitstoot van minder dan 96 gram gram per kilometer